Mint minden weboldal, az eshop24.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.
Menü

Rémálmok gyötörték a Mortal Kombat egyik készítőjét

 

A nem kevés trancsírról, hentelésről, gerinckitépkedésről és brutálisabbnál brutálisabb kivégzésekről elhíresült Mortal Kombat néha még a játékosoknak is tud gyomorforgató perceket okozni. De mi a helyzet a játék készítőivel? Akik a vércsepptől a vérözönig, az ütéstől a csonttörésig, a vastagbéltől vékonybélig minden mozzanatot és részletet leprogramoznak, grafikusan kidolgoznak és megvalósítanak?

 

Egy átlagos videojátékos nem gondol bele, hogyan dolgozzák ki ezeket a groteszk, olykor szadista és kegyetlen támadásokat.  A Mortal Kombat 11, akár csak elődje a Mortal Kombat X is igazán brutálisra sikeredett...a vérre szomjazó rajongók nagy örömére, a szülők mélységes megdöbbenésére és rettenetére és a készítők lelki világának kárára. Az egyik grafikai részlegen dolgozó volt munkatárs ugyanis bevallotta, hogy igencsak megviselte őt és mint kiderült még számos másik kollégáját is a játék elkészítése. Még 2018-ban dolgozott a játékon, napokat töltött azzal, hogy átnézze az erőszakos animációs munkákat, majd azokat prezentálja a vezetőknek és visszajelzéseket adjon az animátoroknak, mindezt úgy, hogy a valóságból merített véres kutatási anyagok vették körül, amelyek alapját adták a brutális jeleneteknek. Volt, hogy akasztásokat néztek YouTube-on vagy gyilkosságok áldozatairól nézegettek képeket, de előfordult olyan is, hogy egy tehén lemészárlását vizsgálták meg közelebbről.

A mellékhatások már egy hónapon belül jelentkeztek. Elmondása szerint nagyon részletes és nagyon erőszakos álmai lettek és már nem mert elaludni sem. Végül szakemberhez fordult, aki megállapította, hogy poszttraumás stressz (PTSD) szindrómától szenved, melyet a munkájának “köszönhetett”. A fejlesztő megtudta, hogy voltak hozzá hasonló munkatársak, akik szintén otthagyták a projektet. Véleményük szerint maga a végtermék, amivel a felhasználók játszanak, nem olyan romboló, mint ahogy azt az ember gondolná, hiszen a nagyközönség elfogadta az erőszakos játékok jelenlétét, de maga a fejlesztői folyamat, az ártalmas lehet a készítőknek. Elmondásuk szerint bár tudták mire vállalkoztak, min kellett dolgozniuk, a “nem várt” mellékhatások miatt inkább feladták, melyet kudarcként élték meg és önmagukat hibáztatták, hogy nem elég erősek ahhoz, hogy folytatni tudják a munkát. A játék persze mindezek ellenére elkészült és valóban "jól" sikerült, egy kis betekintést lehet látni a következő videóban róla.